Tι αλλάζει στα τέλη κυκλοφορίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα

Ο καθορισμός του έτους ταξινόμησης θα παίξει καταλυτικό ρόλο στον επανακαθορισμό των τελών κυκλοφορίας για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εισαγωγής, τόσο για τα ιδιωτικά όσο και τα δημοσίας χρήσης ( όπως για παράδειγμα τα φορτηγά ή και τα ελαφρά βαν).

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με εγκύκλιο της γενικής γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, προβλέπεται ως έτος πρώτης ταξινόμησης – που θα καθορίζει και τα τέλη κυκλοφορίας με γνώμονα τον κυβισμό του μοντέλου – όχι την ημερομηνία εκτελωνισμού και ταξινόμησης του εισαγόμενου μεταχειρισμένου στην Ελλάδα, αλλά με βάση το έτος που ταξινομήθηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Με αυτόν τον τρόπο θα λαμβάνεται υπόψη η πραγματική ηλικία του αυτοκινήτου. Αν για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο είχε εισαχθεί στην χώρα μας το 2004 από τη Γερμανία, τα τέλη κυκλοφορίας δεν θα καθορίζονται με την ημερομηνία που εκτελωνίστηκε στην Ελλάδα ( δηλαδή το 2004) αλλά το πότε πρωτοταξινομήθηκε στην Ευρωπαϊκή χώρα ( πχ μπορεί να έχει άδεια πρώτης κυκλοφορίας το 1999). Έτσι, με το νέο σύστημα υπολογισμού για τα συγκεκριμένα μοντέλα θα υπάρξουν μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας, αφού η παλαιότητα τους τα κατατάσσει σε κλίμακα με λιγότερα τέλη κυκλοφορίας. Να σημειωθεί πως για τα συγκεκριμένα μοντέλα που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ έως την 31.10.2010, καθώς και για τις δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους.

Μειώσεις για τα παλαιότερα εισαγόμενα από δεύτερο χέρι

Οι μειώσεις με βάση το νέο υπολογισμό των τελών για τα εισαγόμενα είναι από 20 έως και 150 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό του μοντέλου. Για παράδειγμα ένα μεταχειρισμένο 1.400 κ.εκ. είχε πρώτη ευρωπαϊκή ταξινόμηση το 2001 τα νέα τέλη κυκλοφορίας του για το 2017 θα είναι στα 225 ευρώ, αντί για 255 ευρώ που είναι σήμερα ( μείωση 30 ευρώ). Στα πιο μεγάλα κυβικά, πχ για ένα 1.800αρη που ταξινομήθηκε για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκή χώρα το 2005, τα τέλη από 320 ευρώ μειώνονται στα 300 ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Πετιμεζά, πρόεδρο του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας ο νέος τρόπος υπολογισμού για τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα φαίνεται πιο δίκαιος. Είναι άδικο αυτό που γίνεται σήμερα, τα αυτοκίνητα να φορτώνονται με παράλογα τέλη κυκλοφορίας, ιδίως των μεταχειρισμένων μοντέλων. «Μακάρι να δοθούν κίνητρα για την αγορά καινούργιου, όμως από τη στιγμή που αυτό δεν γίνεται, η κυβέρνηση δεν μπορεί συνεχώς να τιμωρεί τους ιδιοκτήτες των παλαιών οχημάτων και να τους αναγκάζει – από τη στιγμή που δεν μπορεί να το αντικαταστήσει με ένα νεότερης τεχνολογίας και πιο καινούργιο – να καταθέτουν τις πινακίδες στην εφορία, αδυνατώντας να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας.» συμπλήρωσε ο κ. Πετιμεζάς.

Εισαγόμενο Μεταχειρισμένο ΙΧ
  Έτος 1η ταξινόμησης 2000                        Σημερινά τέλη κυκλοφορίας                    Νέα τέλη κυκλοφορίας 2017
                1.200 κ.εκ.                                                           135                                                                   135
                1.400 κ.εκ.                                                           255                                                                   225
                1.800 κ.εκ.                                                           320                                                                   280
                2.500 κ.εκ.                                                           920                                                                   820

TOP